Mesterséges intelligencia segíti a hivatásos bevásárlókat Amerikában
Az Instacart egy amerikai cég, amely élelmiszer-kiszállítási és -átvételi szolgáltatást üzemeltet az Egyesült Államokban és Kanadában. A cég weboldalon és mobilalkalmazáson keresztül kínált szolgáltatásain keresztül az ügyfelek élelmiszert rendelhetnek a résztvevő kiskereskedőktől úgy, hogy a vásárlást egy személyes bevásárló végzi.
A szolgáltatás segítségével az elfoglalt amerikaiak “vásárlók” szolgáltatásait vehetik igénybe, akik helyettük elmennek a boltba, megveszik a kért árucikkeket, majd az otthonukba is szállítják azokat.
A vásárlókat egy deep learning algoritmus segíti abban, hogy eligazodjanak a számtalan szupermarket többezer terméke között.
Ez a mesterséges intelligencia a korábbi többmillió vásárlás alapján számítja ki, melyik a legrövidebb útvonal az adott szupermarketen belül, és milyen alternatívák jöhetnek szóba, ha egy termék éppen elfogyott.
A mesterséges intelligencia így először teremt munkahelyeket többezer ember számára, ahelyett, hogy az automatizációt segítené.
Galambos Dániel