Mesterséges intelligencia segíti a hivatásos bevásárlókat Amerikában

Azt már megszokhattuk, hogy a mesterséges intelligencia egyre nagyobb mértékben automatizálja a munkafolyamatokat, ezúttal azonban arra használják, hogy munkahelyeket teremtsen.
Mesterséges intelligencia segíti a hivatásos bevásárlókat Amerikában

Az Instacart egy amerikai cég, amely élelmiszer-kiszállítási és -átvételi szolgáltatást üzemeltet az Egyesült Államokban és Kanadában. A cég weboldalon és mobilalkalmazáson keresztül kínált szolgáltatásain keresztül az ügyfelek élelmiszert rendelhetnek a résztvevő kiskereskedőktől úgy, hogy a vásárlást egy személyes bevásárló végzi.

A szolgáltatás segítségével az elfoglalt amerikaiak “vásárlók” szolgáltatásait vehetik igénybe, akik helyettük elmennek a boltba, megveszik a kért árucikkeket, majd az otthonukba is szállítják azokat.

A vásárlókat egy deep learning algoritmus segíti abban, hogy eligazodjanak a számtalan szupermarket többezer terméke között.

Ez a mesterséges intelligencia a korábbi többmillió vásárlás alapján számítja ki, melyik a legrövidebb útvonal az adott szupermarketen belül, és milyen alternatívák jöhetnek szóba, ha egy termék éppen elfogyott.

A mesterséges intelligencia így először teremt munkahelyeket többezer ember számára, ahelyett, hogy az automatizációt segítené.

Galambos Dániel


Kapcsolódó cikkek

Mesterséges intelligencia segíti a sztrókos páciensek gyógyulását egy új start-upnál

Mesterséges intelligencia segíti a sztrókos páciensek gyógyulását egy új start-upnál

A RecoveriX jelentős motorteljesítmény-javulást ígér, még a lebénult betegek esetében is.

Így könnyíti meg a vásárlást és eladást a mesterséges intelligencia

Így könnyíti meg a vásárlást és eladást a mesterséges intelligencia

A vásárlók olyan egyéni ajánlatokat kapnak, amilyennek örülnek is.